søndag 21. november 2010

Strømmen Kirke


Min eldste datter bor i Strømmen, og siden jeg var barnepike, trillet jeg en tur, fulgte en laaaang gate uten trafikk, og så litt ned til venstre, og vips, der var denne vakre kirken. Jeg var et øyeblikk i tvil om hvor jeg var, men kom etterhvert inn i hovedgaten, og var kjent igjen. Marte ble døpt i denne kirken, men da kom vi i bil fra en annen kant. Min egen kirke, Gjerpen Kirke, er også steinkirke, kanskje derfor jeg synes disse kirkebyggene er så vakre.

6 kommentarer:

  1. Takk for kommentar på nisseinnlegget.
    Ønsker du pris på nisser, kan du gjerne ta
    kontakt på min epostadresse:
    nelly.hobby(a)gmail.com

    SvarSlett
  2. Det er rart det der når man er på steder man ikke er så godt kjent, kommer man fra "feil" gate så blir alt satt på hode :) Godt du kjente deg igjen, hehe. Fin kirke det der, steinkirker og kirker generelt er flotte bygg.

    *- Det gikk bra med meg på fototuren, men man er jo ikke 18år lenger kjenner jeg, hehe, men det ble et bilde som betaling :)

    SvarSlett
  3. Fin kirke dette ja, og sikkert gammel. Artig med sånne gamle erværdige byggværk. Fint bilde. Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett
  4. Har du sett på maken til vakker kirke. I stein, som jeg liker så utrolig godt. En får en helt spesiell følelse når en vandrer rundt slke bygg med sitt kamera, og her kjenner jeg det på en måte bare jeg ser bildet :-) Toppers Bjørg.

    Fin ukestart til deg med en god varm klem herfra.

    SvarSlett
  5. Veldig vakker kirke dette! Liker sånne gamle bygg av stein, vitner om historie! Og forresten liker jeg å rusle på kirkegårder, det er en egen fin stemning der.
    Flott bilde, kirken er så flott omkranset av snedekte trær.

    ...og om du skulle rote deg til Østensjøvannet får du si fra da vettu! Kan jo hende jeg kan rusle meg ned dit en gang til! :)

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde av en flott kirke!!!

    SvarSlett