torsdag 11. november 2010

Tilbakeblikk på minusgrader !


Det er utrolig hvordan man kan komme ut av rytme !! Bare fordi man brekker et bein !! Jeg var jo av de som gikk til Ulvskollen tidlig om morgenen med lykt (på vinteren) uansett vær og temperatur, mer enn 100 ganger i løpet av ett år. Det ble en 'dille'. Ser at i januar på første turen var det minus 17,5, og var oppe ved Brynhildsbu kl 08.30 (etter en times gange bratt stigning). Nå sitter jeg inne og fyrer i ovnen, det er minus 10 og jeg fryser ! PINGLE ! Da er det på med motorvarmer, bare det er et tiltak, fordi jeg ikke har gjort det klart, men ut må jeg idag, fordi jeg skal besøke min gamle far, og kanskje det blir en liten tur til skogs i samme omgang. MEN det må bli lyst først.

Bildet er tatt fra Ulvskollen 4 januar i minus 17.5 !!

3 kommentarer:

  1. ja det er godt å komme seg ut, men det er blitt mer tiltak enn før å komme seg opp på en topp eller ut i marka på ski. 47-modeller er da ikke utslitte men... Fint bilde av flott vinterstemning. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Sist vinter så jeg minus 31 på gradestokken hjemme hos kjæresten. I flere dager!! Selv bikkja mi syntes det var kaldt, gjorde fra seg i en fei og for inn igjen. Håper det blir lenge til neste gang... Men - vinteren SER vakker ut i sånn kulde faktisk! Og nydelig vinterstemning er det i bildet ditt.
    God bedring med beinet! :)

    SvarSlett
  3. Det skal neimen ikke mye til før man detter ut av faste rytmer i hverdagen, og det krever litt å hente seg tilbake dit igjen også. Her fyres det i ovnen og jeg har ingen planer om å stikke fjeset ut før i morgen igjen :)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett