tirsdag 27. november 2012

Haukeli - i bokform

Det er noe med alderen, antakelig. Da jeg gikk Pilegrimsturen i sommer fra Seljord til Røldal,fulgte jeg jo delvis veien jeg har vært på i alle ferier som gift. Med tre små barn på campingtur, senere camplet, og tilsist en liten campingvogn (men da var ungene blitt store). Jeg hadde min morfar i Bergen, så det ble naturlig å dra den veien, og vi hadde nesten alltid fint vær, det var nesten alltid juli og fellesferie Når jeg nå kan sitte og lese om denne veien, og fortellinger fra steder langs veien, skulle jeg ønske jeg kunne tatt turen over fjellet igjen. Hvem vet, kanskje jeg kan få det til, selv om gubben ikke er synderlig interessert. Det er en utrolig historierik veistrekning, og nettopp at jeg i sommer kunne gå/vandre her , var helt spesielt for meg. Sukk. Time will show. Og mimretiden er over meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar