torsdag 9. juli 2015

En dag i juli

Det er vekslende vær iår, veldig. Enten er det så varmt at jeg ikke får puste, eller det er jakkekaldt. Det siste passer meg best. Etter turen til NordNorge, er jeg litt rastløs. Turen ble 5 uker og 1076 mil, en flott tur uten plagsom varme. Den er jo beskrevet under min reiseblogg www.frafjordtilfjellmedoldemor.blogspot.com.
Jeg tok en liten tur til min datter igår , som ferierer på Åros Feriesenter utenfor Kristiansand. Tok E18 nedover, siden jeg startet sent. Kjørte litt feil, for plutselig var jeg på Flekkerøya. Der minnes jeg at jeg var på Kvinneweekend for endel år siden. Så fikk jeg med meg den kirken, også.
Noen flotte timer med mine to minste barnebarn, som badet i bassenget, tross duskregn og ikke altfor varmt. Hjem igjen ville jeg ta en innlandsvei. Kjørte meg nesten bort, men med kart og veibok går det som regel bra.

Kom inn på Telemarksveien etterhvert, og undres, for den går jo ikke bare i Telemark !!! Var innom både Evje og Åmli, der jeg ikke hadde væt før. Det kom noen regnbyger underveis, men jeg fikk allikevel med meg noen kirkebygg. Det er jo blitt slik at jeg nesten ikke kan se et kirkespir, eller kirkeskilt uten at jeg MÅ bortom og fotografere. Mange diller man kan få som pensjonist.

Det ble en tur på 51 mil. Det kan noenganger være 'langt' tur/retur Kristiansand !!!
 Badefolket

 Kjekt med slike skilt, så vet man at man er på rett vei
 Vakre gamle bygninger, flott når de blir tatt vare på
 Jeg kjørte nesten ut av rundkjøringen ved Evje, flott med slik utsmykning...
Informasjon om rv 41 Telemarksveien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar