lørdag 17. oktober 2015

Ti-toppern 2015

Årets Ti-topper er besteget.
Jeg er ingen veteran i så måte, men det er blitt en 'dille'. Det er uansett lettere å gå disse toppene på våren . Høsten er liksom så travel.

Først tar jeg de letteste og mest kjente. Piggen og Kjerkeåsen er greie å begynne med. Ramsberget var ny iår , utrolig bratt, men nydelig utsikt. Langelandskollen, eller Kammer'n som vi Ulvskollegåere kaller den, er alltid en flott tur etter frokost på Brynhildsbu. Fantekjerringkollen ble på nytt besteget, og jeg hadde ikke vært her siden den var Ti-topper for noen år siden. Valås og Årdalsåsen er greie å ta på en dag. Nare er en tur jeg gjerne tar et par, kanskje tre ganger i løpet av sesongen. En favorittrunde. Fjerdingen var ny for meg. Førsteintrykket var en eneste steinrøys, med nydelig panoramautsikt på toppen. Blåfjell er som regel den siste. Mest fordi jeg går den med Seniorene i Skien Turlag.
Piggen og Kjerkeåsen


Dette er et flott tilbud til alle oss som liker å gå i vår flotte natur. Grenland er jo helt unik .Jeg takker ydmykt for at jeg har helse som tilsier at jeg greier dette. Målet er vel 5 år, ferdig med 3. Noe mer langsiktig plan burde jeg vel ikke satse på som oldemor.
Ramsberget
Og jeg som IKKE LIKER BAKKER !!!!!
Langelandskollen
Nare

Gleder meg til neste sesong.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar