torsdag 22. april 2010

Fotokurs






Kveld 2 av 3 på fotokurs, skulle vi egentlig fotografere en bro. Jeg plasserte meg på en stol i nærheten og fikk tatt bilder fra en litt annen vinkel enn de andre, men jeg plukket opp et par tips allikevel. Nemlig å gå ned på kne hvis du tar bilde rett på broen. Det må jeg huske. Jeg fant et speilbilde av broen såvidt, og brukte det som en avslutning på vinteren. Men noen sludd/regn byger avkortet utefotografering, og vi fikk i stedet en innføring i portrettfotografering. Det er egentlig ikke min 'greie' men tror mange fikk noen aha-opplevelser.

Det er uansett spennende og nyttig med slikt fotokurs, vanskelig for lederne, siden vi har forskjellige kameraer og forskjellige 'ståsteder'. Men de greier å finne fellesnevnere.All ære til de som orker å veilede oss amatører.

Hadde noen flotte skyformasjoner utenfor vinduet under kurset, og det ser ut til at en 'askesky' er i ferd med å legge seg over.

3 kommentarer:

  1. Kursing i foto er jo sååå gøy. Det ser ut som du har fått mye ut av kurset. Du vil nok huske alle tipsene og ta de i bruk. Lykke til videre.

    Klem Marit

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som kan gå på kurs! Finnes ikke noe sånt er oppe her jeg bor :) Det må være kjempegøy å møte andre likesinnede og samtidig lære :) Fine bilder

    SvarSlett
  3. Sier som Kathrine, ditt siste bildet her var bare knall. Refleksjonen var stilig, og det underlige er at en faktisk blir flinkere til å se slike ting eter at en har begynt å vandre rundt med kamera :-) Faktisk Bjørg føler jeg faktisk jeg lever mer jeg, føler gleden mye større over de små ting, og det må vel være bra vel.

    Heldig du som kan gå på kurs!! jeg har nå lyst til det jeg også, men avstanden til Trondheim er bitte litt for stor, og det blir for slitsomt med reising ( ikke reisning nei :-O frem og tilbake. Håper en gang at overskuddet kan bli litt større til slike ting. I mens går det nå mest på lær og feil metoden her, gøy det også på en måte.

    Ser jammen det er endel innlegg jeg har gått glipp av her inne?? må skjekke bloggrollen min igjen, den har det med å svikte in imellom :-(

    Ha en toppers torsdag kveld! Anneklem

    SvarSlett