torsdag 9. september 2010



Egentlig er bildet tatt dagen før jeg dro på ferie, altså en måned siden. Ikke alltid fint vær på hverdagshytta mi, men likevel et 'must' å komme dit.
Tenkte egentlig på det Anne sa om hytteliv. Vi er alle forskjellige, jeg ser nå at generasjoner etter meg MÅ HA hytter med standard minst like bra som hjemme. For meg har alltid essensen vært at det skal være mer primitivt på hytta. Derfor er det kos når jeg igår ettermiddag var på hytta, malte yttervegg til det ble mørkt, og kunne sette meg foran peisflammen og notere i hytteboka i flammen av stearinlys. DET er hytteliv. Jeg har riktignok anskaffet meg en batteriradio der, men ellers har hytta standard -0, som mine barn velger å si det !( Det er nesten trist å sette seg i bilen og kjøre hjem.)Jeg hadde sikkert trives 'et sted der ingen skulle tro nokon kunne bu', eller hva det heter !!!!!

2 kommentarer:

  1. Er så enig med deg Bjørg, hytteliv handler om å ha det enkelt. Koslig bilde fra hverdagshytta di:)

    SvarSlett
  2. Der kom det ja :-) godt at vi er flere som er litt sånn på jordet du .-)))

    Jammen ser jeg da at du har fanget en øyenstikker du også, ikke akkurat pene kanskje, men arti på en måte. Ikke pepling overhode jeg på de ulike sortene, men i min enkle verden er de mørke kjedelig mannfolk og betegnes som HAN, og de fargerike kvinnfolk og betegnes HUN, he he

    SvarSlett