onsdag 28. september 2011

York






Da har vi altså vært en langweekend i York, der vi har vært noen ganger før. Denne gang hadde vi med oss et vennepar som var der for første gang, så vi tok med oss en del severdigheter.

Jorvik Vikingesenter var bedre enn for 12 år siden, York Minster er et MUST, en fantastisk flott katedral, York Brewery med så bra øl at til og med jeg tok en smaksprøve, Cliffords Tower med utsikt over byen,Railway Museun flott selv om jeg ikke er spesielt interessert i tog (vår venn jobber i jernbaneverket, så det var flott for ham !), og ca 40 puber.

At en slik leddbuss fant veien innimellom en slik gammel flott by, er nesten komisk, og helt malplassert, synes jeg. Og skoene på benken i York Minster, har jeg fått tips om kunne tilhøre organisten !!

På lørdag tok vi toget til Scarborough, en liten badeby på østkysten, der jeg nesten brakk armen !!!

Har du ikke vært i York, så anbefaler jeg turen på det varmeste.

3 kommentarer:

  1. Ååå så lyst en får ut på tur, og det en litt lenger tur enn bare med brødskiver og termos i sekken. Helt kjempe å se bildene dine Bjørg, og jep sann, mer mer :-) sier jeg.

    Vært dårlig med blogging her i det siste. Internetlinjene våre slo litt krøll, så har bare tidvis blogga via et mobilt bredbånd, men du vet, når en har en ivrig 18 åring å sloss med, får en tildelt lite `tid` med den lille `dingsen`. En får en tankevekker også, for du og du så god tid en får til andre ting, og det sier jo litt om hvor mye tid en bruker ved tastaturet.

    Nå har vært forkjølelse her, men formen er god nå heldigvis. Sikkert noe virus dritt. Jobber bare med damer i `sin beste alder` sjø, og det luftes og luftes for de er jo så innmari varme de damene at tror jeg må gå til innkjøp av ullundertøy nå, he he Dele DEN regningen mellom dem :-)))

    Kjempebilder d viser under her også, den tåka er jo bare så stemningsgivende, trolsk bilr det virkelig på bildene.

    Håper du har gode dager vennen :-) å ja, hold deg tørr og varm på føttene. Fin dag til deg snuppa! klem herfra.

    SvarSlett
  2. Fin tur dette ja. Skulle ønske å fått tatt en tur snart, men kona arbeider, så alenetur blir litt vanskelig. Scanneren min er en HP Scanjet G4050. Har vel ikke brukt den så mye enda, men den virker da bra, men du kan jo vurdere andre og forhøre deg litt rund. Lykke til.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Åå, det vekker minner. Noen år siden jeg var der :0) Husker så godt Jorvik Vikingssenter hvor vi spillte foran, Scarborough og den flotte Cathedralen. Nå fikk jeg lyst på en ny tur. Fine bilder :0)

    SvarSlett