mandag 19. mars 2012

Peru





En rundreise i Peru på 16 dager, 2500 bilder som skal komprimeres til visningsdvd, nei ikke helt enkelt. Mange inntrykk, vi forflyttet oss jo hele tiden, Jeg fikk høydesyke som satte meg noe tilbake, mistet liksom initiativet til å ta bilder. Vi fikk se mye historie, fikk se den store forskjellen på rik og fattig. Jeg ble nesten flau over å bo på luksushoteller med fattigdommen rett utenfor.

Og det var en altfor laaaang flytur, i tillegg til 30 graders varme de første og siste dagene i Lima, og jeg som ikke er glad i varme !!!Men jeg lærte virkelig å sette pris på at jeg bor i et flott land.

Og ja, vi spiste marsvinet som vises på dert første bildet. smakte godt, men lite kjøtt på beina.

3 kommentarer:

  1. Interessant! Høydesyke er ikke til å spøke med. Håper du kom deg fort igjen. Spennende å få se og oppleve andre kulturer.

    Jeg skulle vært en tur til Peru. Har nemlig en sønn som har bodd i Lima et par år. Men jeg synes det er altfor lang flytur, så hittil har det vært uaktuelt.

    SvarSlett
  2. Hurra!!!! for deg Bjørg, og dagen din som har vært. Du må vite at jeg hadde deg i tankene hele dagen fra Afrikas kontinent, tenkte på deg der du var å feira i også en helt ny og spennende kultur.

    Bare elsker bildene her, og gjenkjennende nikket jeg på hodet jeg også, med helt de samme inntrykk som deg faktisk. Forskjellen sort/hvit f,eks, fattig og rik, nye inntrykk for meg det også, og ikke alltid like så kjekt, MEN aldri så en sure fjes, de så jo så lykkelige ut også så det får en nå til å undre også hva fattig og rik EGENTLIG er...

    Nesten litt sånn slips av alle inntrykk i etterkant jeg. Liksom litt tappa og, reisa sinnsykt lang for min del å. Først 2 og en halv time til Amsterdam, så 12 timer til Johannesburg, men FOR en plass og FOR en tur, tar bare tid pg fordøye alt :-)

    Gleder meg til din fortsettelse vennen :-)

    Varm varm Anneklem.

    SvarSlett
  3. åh marsvin!?! hahahaha
    Så utrolig gøy og interessant og SPENNENDE med tur til Peru. Du skal legge ut flere bilder også ikke sant?
    Veldig moro å se på synes jeg :)

    SvarSlett