mandag 10. desember 2012

Så kom snøen

Endelig fikk jeg smake julegrøten på Siljuknatthytta. Hadde tenkt å gå en ny trase, men det snødde tett da det lysnet av dag, så vi bestemte oss for en liten runde i området. Det var tungt å stampe i snø opp til Ulvskollen, fikke liksom ikke kroppen med meg idag, men opp kom vi, og en liten kafferast på Brynhildsbu hjalp. Så var det videre mot siljuknatthytta, det blåste friskt, og snødde, men i minus 5 er ikke snøen veldig tung. Vi ankom hytta , der grøten sto ferdig og ventet på oss. To ildsjeler fra Skien Turlag står for denne grøten hver jul, ja det var faktisk 20ende julen de arrangerte, og det var min første gang. Håper jeg kan få det til neste år også. Det var mye holkeis under den løse snøen, jeg hadde brodder, men min veninne hadde ikke det, så hun var nedi snøen flere ganger, men det gikk heldigvis bra. En fin tur, godt å komme i hus etter mange timer ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar