søndag 14. februar 2010

Kammerherrens utsikt






Endelig fikk jeg tatt turen til Kammerherrens Utsikt, men det ble slitsomt. Startet ved åtte-tida, opp Brubergdalen, såvidt innom Siljuknatthytta, og videre i ikke altfor godt tråkka sti. Tråkket igjennom litt, men ikke verre enn at dette skulle gå bra. Elgspor, hare og rev (eller gaupe)-spor,men ingen å se. Sola skinte fra knallblå himmel, og jeg ankom Utsikten ca kl 10. Satt og nøt et stykke sjokoladekake, men manglet kaffe. Tok fatt på veien over Siljuknattene til Ulskollen, men tråkket igjennom til over knærne mange steder, ble dyktig sliten, sta som jeg er, snudde jeg ikke, men kjempet meg frem, sola skinte fortsatt, og jeg ankom Brynhildsbu 12.15. For de som er kjent, er det laaaaaang tid. Kjempesliten sank jeg ned på benken, der to damer delte både kaffe og sjokolade med meg. Og så ned fra Ulvskollen og hjem. En slitsom dag, men godt fornøyd, og venter med samme trase til barmark !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar