søndag 17. august 2014

Gaustadagen 2014

Gaustatoppen er Telemarks høyeste fjell 1883 moh. Gaustadagen er et friluftsarrangement for alle, og blir arraangert tredje helga i august hvert år.. Et fantastisk flott arrangement med fokus på natur, kultur og helse. Iår var det ca 2000 deltakere, og jeg fikk være med som dugnadshjelp.
Flott utsikt og fint vær da jeg ankom sent på ettermiddagen fredag. Jeg fikk se hvordan det er å være vertskap på en turisthytte, og jeg ville ikke hatt den dårlig betalte jobben. To jenter og en gutt jobbet i ett  frem til det var leggetid. Det var 25 gjester til middag denne kvelden , alle musikerne og danserne. Noen skulle overnatte i lavoo og noen inne i spisesalen. Alt ble ordnet, og det ble ro i hytta etterhvert. Selv var jeg tidlig oppe lørdag morgen, og tåka kom, og jeg tenkte hvordan skal dette gå.
Helt utrolig.... fra nesten ikke å kunne skimte 'festivalplatået' til at skyene lettet fra toppen, og sola kom frem, akkurat idet showet startet....
Det var høstluft i en slik høyde,
...og selv om jeg kledde meg i alle de klær jeg hadde med, så var det kaldt å stå stille og selge kioskvarer i 6 stive timer... men en opplevelse jeg ikke ville vært foruten......særlig ikke etterat jeg hadde fått oppleve en morgen på toppen av Telemarks Tak.
Jeg fikk også sett disse karene fra Nepal som har laget trapper her på toppen.... De ordnet også med bord av stein.. Dyktige folk, og ikke minst blide og hyggelige....
Takk for at jeg fikk oppleve dette... hva blir det neste ???






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar