tirsdag 1. februar 2011

Llandeilo






Inspirert av Olavs blogg, vil jeg bare si at Llandeilo er virkelig 'verdens navle' !!!!! Hvem i huleste har vel hørt om den lille landsbyen i Wales ??? Vi var på ferietur med tog i Syd Wales, og hadde satt nesa nordover, men fant stedsnavnet på kartet, gikk av på stasjonen, og trodde at NÅ hadde vi gjort en bommert !!!! Det gikk av et par sjeler i tillegg til oss, så noen måtte vel bo her ????? Ingen stasjonsbygninger her, bare et skur til le mot regn og vind !!!! Men vi tuslet etter disse sjelene (som forsvant fort), rakk ikke å spørre dem. Med trillekofferter bak oss, fant vi etter ca 10 minutter en gate, noen hus, et par puber ,et hotell, og var reddet. Vi kom i snakk med 'de innfødte' på en pub, og neste dag fikk vi en helt ubeskrivelig tur med en av dem. Han kjørte oss rundt i omegnen, guidet, tok oss på verdens smaleste veier inn i Snowdonia, veier vi ALDRI hadde funnet selv, og som jeg ikke vet om vi vil anbefale.(Fartsgrenser finnes ikke der) En kafe fantes der veien sluttet, midt i intet !!! Et minne for livet.

3 kommentarer:

  1. Det var da hyggelig at jeg har gitt deg inspirasjon til innlegget ditt, Bjørg. Det tegner til en spennende tur. Har aldri hørt om Llandeilo. Har vært på tur i Scottland, men aldri i sør-england. Ser på det øverste bilde at det ligner Scottland med de typiske grønnkledte fjell og åser. Fortsett med reiseskildringen din Bjørg, jeg liker sådane. Ha en fin kveld og en fin uke framover.

    SvarSlett
  2. Beklager, det het Brecon Beacon , ikke Snowdonia (det ligger lenger nord). Gubben ble frustrert da jeg misset på navn !!

    SvarSlett
  3. Det fineste flotteste bildet jeg har sett i år Bjørg!!! for et landskap, og som jeg har lyst til å oppleve noe lignende, se alle de gode nyanser av grønt da gitt, rart hjeret smelter helt. Dette var jammen en innertier ja, hurra!! for deg.

    SvarSlett