fredag 18. februar 2011

Seniortur til Gråten



Jeg var så heldig å kunne delta i torsdagens 'lavterskeltur' i regi av Telemark Turistforening, og den gikk til Gråten, en bydel i Skien. Jeg gikk og gledet meg over at de fleste hus er nyrenovert, det skaper en egen atmosfære. Godt at gammel byggestil blir tatt vare på.
Praten gikk blant oss 40 seniorer som deltok, og jeg synes nesten det er tragisk å lytte til samtaler om at dette er det eneste 'folk' kan finne på etter avsluttet arbeidsliv !!! For meg er dette enda en interessant ting å foreta seg, i tillegg til altfor mange andre ting å finne på. Dette blir en del av min interesse for å være ute i naturen, selv om dette er i bynære områder. Jeg takker Turistforeningen for dette tilbudet som da er til mest nytte for de som 'ikke ha annet å finne på'. Så heldig jeg er som trenger et par dager til i uka !!!!!

1 kommentar:

  1. Godt vedlikeholdte gamle byggninger er trivelige. Det er en egen sjarm med disse. Ellers er også jeg interessert i så mange ting at pensjonisttilværelsen på ingen måte blir kjedelig. Ha en fin helg.

    SvarSlett