tirsdag 1. november 2011

Kontrast





Kontrastene er store når man den ene dag sitter i Paris, og neste dag er i norsk skog. Jeg velger skogen, men nettopp derfor !!! Jeg er ikke så skråsikker på om jeg vil tilbake til den storbyen, selv om jeg ikke rakk egentlig mer enn dette sagnomsuste tårnet. Det var for å overraske mitt barnebarns forlovede i anledning hennes 21 års dag, og det var skikkelig moro at hun ikke ante noe om det før vi bare sto der !!
Enda mer ble dette et nytt eksempel på at man bare MÅ GRIPE DAGEN , for dødsfall i bekjentskapskrets og familie sier meg at dette er viktig. Kanskje det har noe med alderen å gjøre.
Fordi jeg er ekstra oppmerksom på dette, og velger å leve MED vissheten om at jeg er over middagshøyden, nettopp derfor er mine dager som AFP-pensjonist for korte og for få. Det er stadig mer jeg vil oppleve, både i det små og i større sammenhenger.
Dro denne gang med min datter, som merkelig (?) nok spurte meg : Hvor gammel føler du deg, egentlig ? Jeg tok det positivt opp, men det satte igang tanker jeg ikke har tenkt. Og noe svar kan jeg ikke gi. Gullkonfirmant iår, hjelpe meg, det er jo bare 'gamle' folk som er det !!!! Men blir overrasket over at jeg på denne markering ikke traff noen som var på Facebook, eller nesten ikke visste hva blogging var !!!
Men jeg lever nå allikevel mitt liv som jeg vil, nesten, iallefall. !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar