tirsdag 14. mai 2013

Topp 4 - Vestre Vealøs

Vealøstårnet kan man se fra mange steder i Grenland, det rager 168 meter over bakkenivå som ligger på ca 500 moh. En sender for fjernsyn, radio og øvr. elektronisk kommunikasjon.

Ikke akkurat den beste utsikten idag, jeg hadde sol, regn og snø på denne turen.

Kan vel betegnes som urskog, en merkelig sopp på den brukne trestammen.

Rester etter Oddebakken, brukt under NM i 1969, men nedlagt pga feil profil?? Ikke at jeg har noe greie på hopp, men artig å se rester fra forsums tid.

Turen tok meg ca 3 timer, og selv om været var så der, synes jeg det er godt å komme ut. Denne Ti-toppern i Grenland sporer til innsats, særlig siden min lillesøster også har begynt å gå disse toppene. Vi går hver for oss, hun er 16 år yngre enn meg og jobber fortsatt. Så gjenstår det å se om vi greier å fullføre minst 10 av 16 topper i løpet av sesongen. Jeg begynner alltid friskt, men har ennå aldri fullført. Nå har jeg blitt 66, så da er det vel håp ??!!!

2 kommentarer:

  1. Når man blir 66 da gjør man som man vil, vet du. Jeg må vente til august. Har sett på kartet hvor det er du går. Bor du også i nærheten av Skien?
    Ja lykke til med tindebestigningene. Fine bilder fra turen.

    SvarSlett
  2. Er litt usikker på om det er deg jeg skal takke for kommentar på bloggen min. Om Altea. Fra Bjørg står det, men kjenner mange Bjørg i Blogglandia ;-) Tar sjansen, for jeg vet at du er reiseglad!

    Flotte naturbilder her hos deg. Du er flink til å bruke naturen. Jeg er best på det i varmere strøk.

    Ønsker deg en fin 17.mai og god pinse!

    SvarSlett