mandag 17. juni 2013

På sykkel til Sommerseter en mandag i juni.

Jeg startet ved hovedveien ved Åmot, her er det bomvei.

Dette heter Bonntjern, jeg så ikke noe tegn til fisk eller annet liv.

Ørjebu, het i min barndom Bustul, mener jeg, og den leies ut til Grenland Sportsfiskere.

Sommerseter som er en av Skien Turlags hytter. Fint her, men noe overgrodd.

Ørjevann/Bustulvann var demmet ned, det er trist å se.

Dette er rester etter Haugedal,  en liten gård der mine forfedre kommer fra.

Det er liksom noen mimreturer jeg tar i sommer, og jeg tar sykkel for nå lakker det mot ferie. Vi skal sykle i området Bristol-Bath iår, og jeg gleder meg. Det er en annen natur der, og det blir alltid godt å komme tilbake til Norge etter noen dager på engelsk landsbygd.

1 kommentar:

  1. Du er verdens sprekeste Bjørg, og hver gang jeg hopper inn hit kjenner jeg turglede og har lyst til å finne frem sekken jeg også :-)

    SvarSlett