mandag 28. mars 2011

Takk



for all medfølelse. Det tok nesten tre uker, men satt hos ham til siste åndedrag, veldig fint. Min far ble nesten 91, og hadde et langt og godt liv etter egen målestokk. Jeg er nå glad jeg de siste tre årene gjorde det til en 'vane' og spise frokost med han en gang i uka, på sommeren på hytta som han var så glad i. (En halvtimes kjøretid). Jeg har ikke noe usnakket med han, og ja, vi var veldig bevisste på at han kanskje kunne høre oss.
Og så kom jeg hjem ikveld, og det sto den digre kurven foran døren , fylt av perleblomster og påskeliljer og noen stemor.Noen gode venner hadde sendt den til meg. Og jeg som er så glad i blått !! Det varmer i en tung tid.

4 kommentarer:

  1. Å jeg føler med deg Bjørg. Det er så vondt når det skjer, og vondt lenge etterpå. Hvis begge foreldre er bort, er man med ett de eldste i familien, den neste generasjon. En rar følelse jeg ihvertfall fikk. Men som du sier: det er godt å ha hatt den kontakten de siste årene. En har gjort sitt beste og mer kan man ikke forlange.

    En gammel klok dame sa en gang til meg: I døden er man alltid alene, men det hjelper å ha en hånd å holde i. Det var min mor, og jeg holdt hånden hennes. Det skal du også tenke på, du var der - det er godt og viktig!

    Tenker på deg Berit!
    Godklem sendes til deg!

    SvarSlett
  2. Det var vondt å høre, men slik vil det være, vi kommer ikke utenom. Kondolerer så mye Bjørg. Men 91 år var da et langt liv. Godt at du var ved hans side til det siste.
    Ønsker deg alt godt framover.

    SvarSlett
  3. Kondolerer Bjørg. Du har hatt noen tunge uker. Ser at du allerede tenker på gode minner og det gjør godt. Min pappa ble også over 90 år og vi skal være glad for at vi fikk beholde de så lenge.

    Varme tanker fra Randi

    SvarSlett
  4. Kondolerer Bjørg. Jeg tenker på deg i denne tunge tiden. Jeg håper lysere tider og vår vil lette litt etterhvert.

    SvarSlett